2021 was voor Road Racing Grunn weer een bijzonder raceseizoen. Het begon gelukkig ‘gewoon’ weer in april, al moesten we het toen nog even zonder toeschouwers doen…

Later in de zomer waren toeschouwers gelukkig weer welkom, zij het nog steeds met beperkingen. Met drie rijders zijn we raceseizoen ’21 begonnen en in augustus kwam er zelfs een vierde rijder bij!

Voorafgaand, in de wintermaanden van 2020 en 2021, is er hard gewerkt om onze drie motoren in dezelfde kleurstelling te brengen. Het resultaat was weer fantastisch Mooi en zo waren we weer goed herkenbaar op de paddocks!

We hebben heel wat racemeters kunnen maken op Assen, Zandvoort, Zolder, Le Mans en het Midland Speedway Circuit πŸ‘ Qua weertypes hebben we ook alles meegemaakt dit jaar: van zeiknat en koud, tot en met tropische hitte. We hebben geracet in de ZAC EuroCup, de TTClassiX, onze eerste 501 km van Assen en we hebben opnieuw de 5 uren van Assen gereden πŸ‘Š

 

Doelstellingen

Vooraf hadden we enkele doelstellingen: onder meer om in de EuroCup in de top 10 van onze klasse te eindigen. Alle drie de rijders zouden het sprintraces kampioenschap rijden in de ZAC EuroCup en diverse wedstrijden in het IDC. Ook was er het doel om als Team Road Racing Grunn voor het eerst mee te doen aan de 501 km van Assen en om met twee teams -samen met Motorsocial Racing- te starten aan de 5 uren van Assen.

Of alle doelstellingen zijn behaald? Lees maar mee in onze belevingen van 2021! πŸ”₯

2021 door de ogen van #758

Ik heb weer veel kunnen en mogen rijden dit jaar, echter door werk werd het een te druk seizoen waarbij de voorbereiding en de afwikkeling van een racedag vaak minimaal was. Tevens waren er drie valpartijen met de SRAD die links en rechts wat lichamelijk ongemak veroorzaakten πŸ™ŠπŸ˜¬
Ik had gehoopt op een top 10 einduitslag in de ZAC EuroCup, meerdere wedstrijden in het IDC en een nieuw PR. Helaas zijn geen van deze doelstellingen behaald 😬
WΓ©l heb ik weer nieuwe avonturen beleefd: ik heb twee dagen mogen rijden op het prachtige circuit van Le Mans, en met de GSX-R 750 SRAD heb ik mijn eerste wedstrijden gereden tijdens de TTClassiX. Absolute highlight was de 5 uren van Assen, waar we met twee teams aan de start stonden. Samen met Motorsocial Racing behaalden we met Team 1 een 2e plek in onze klasse! πŸ†πŸ
De vele reacties en feedback zijn voor ons goud en werken nog steeds enorm motiverend! Te mooi dat het gegund wordt en dat wij in ons enthousiasme iets terug kunnen geven aan een ieder die ons een warm hart toedraagt πŸ₯°πŸ₯°

Ik kijk nu alweer enorm uit naar seizoen 2022, waarbij we met 3 rijders aan de

start zullen verschijnen πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯

 

2021 door de ogen van #759

Vanaf april was het ‘gewoon’ weer fullgas op de vers geservicete Yamaha R6. Als was het nog bar koud op de eerste ETL ‘race’dagen, ik heb flink lol gehad ✊
Voor het eerst sinds mijn bezit was de voor- en achtervering van de R6 aangepakt en ondanks het koude asfalt, reed ik later in het voorjaar alweer rond mijn PR van 2020 op Assen (1:57). In de EuroCup moest ik vanwege de aangescherpte racetijd-grens weer starten in de Light klasse; races waar ik (achteraf, toen het weer mocht van Hugo) mijn eerste beker aan overhield! πŸ†

Desalwelteplus: half juni, twee weekjes voor de TT, reed ik mijn voorlopig laatste racemeters op Assen. Een heerlijke racedag in de Sport 600: niet om de punten, maar om de fun. Om mijn principes van vrije wil kracht bij te zetten, heb ik sinds het QR-toegangsbeleid geen stap meer op het TT-Circuit gezet, met 27 juni Valentino’s laatste race uitgezonderd πŸ’›

Niet te beschrijven is mijn dankbaarheid aan iedereen die mijn rookie raceavontuur tot dusver heeft gesteund. Dat gebrek aan woorden kan ik vast nog eens in daden omzetten, bijvoorbeeld wanneer een racelicentie gewoon weer genoeg is als toegangsbewijs πŸ•ŠοΈπŸ”₯

We zien mekaar!!!

 

2021 door de ogen van #137

Voor mij was het een seizoen met mixed feelings, maar ondanks erg veel tegenslagen heb ik veel dagen mee mogen maken en geweldige momenten beleefd met zowel het team, als met de racevrienden en kennissen op en naast de paddock! πŸ‘
Mijn 2 hoogtepunten waren toch wel de LeMans-start bij de 501km van Assen, en het teamgevoel wat ik heb mogen ervaren bij de 5u van Assen nadat ik problemen met de motor kreeg. Wat een mooi wereldje om deel van uit te kunnen maken, en wat een motivatie boost geeft dit alles! ✊
Helaas, door alle motorische problemen en onvoorziene omstandigheden heb ik niet echt mijn doelstellingen kunnen behalen.
Maar! de progressie zat er wel zichtbaar in en ik heb wederom op veel verschillende banen mijn skills aan kunnen scherpen, waardoor ik toch met een positief gevoel 2021 achter me kan laten. Nu de winter gebruiken om alles in orde te maken, zodat we er in 2022 sterker dan ooit voor kunnen gaan! πŸ”₯πŸ”₯
Tot slot mijn persoonlijke dank naar alle support, zowel voor de sponsors als de vrienden en kennissen, welke dit seizoen onwijs veel steun hebben weten te geven op alle vlakken.
Zonder bovengenoemden, zou dit alles voor mij niet mogelijk geweest zijn. Mijn dank is groot! πŸ™πŸ»

 

2021 door de ogen van #823

Dit jaar weer veel kunnen rijden en mooie momenten beleefd met mijn racevrienden. In de ZAC EuroCup 1000 Sport was de doelstelling voor 2021 om een volledig seizoen te rijden en dan eindigen in de top 10. Een volledig seizoen is het helaas niet geworden, omdat ik de laatste 2 wedstrijden moest missen vanwege ziekte. Maar ondanks dat ik de laatste wedstrijden niet kon rijden toch op een mooie 8ste plek geëindigd in het kampioenschap 🏁🏁
In juli met een leuke groep racevrienden naar Le Mans geweest en daar 2 dagen mogen rijden. Wat een mooie ervaring was dit! Verder ben ik dit jaar op diverse circuits geweest om te trainen tussen de wedstrijden door. Dit waren o.a. Zolder, Ecuyers, Zandvoort en Mettet.
Hoogtepunten van dit seizoen waren een 1e plaats in de 5 uurs race op Assen in de Sport klasse en volwaardig lid worden bij Road Racing Grunn in augustus. Wat een mooi jaar om op terug te kijken.
Graag wil ik iedereen bedanken die ons steunt en sponsort, zonder jullie is dit alles niet mogelijk voor ons. De reacties en feedback die we ontvangen motiveert enorm om nog meer eruit te halen. Ik heb nu al enorm veel zin in seizoen 2022 en dan proberen in de top 5 te eindigen πŸ”₯πŸ”₯
Tot volgend jaar! πŸ‘‹πŸ»πŸ‘‹πŸ»

 

Dit was seizoen 2021

Een seizoen dat zal blijven hangen als eentje met ups & downs, maar we kijken vooruit en hebben inmiddels de eerste stappen richting 2022 alweer gezet. We gaan dan ook met 3 rijders vol aan de bak!!!
Welkom in het team Dave, we kijken erg uit naar de samenwerking en de lol die wij beleven samen als team, op naar nog meer Mooie avonturen.

Uiteraard zou ons race team niet zijn wat het is zonder de steun van sponsors en alle andere mensen die ons een warm hart toedragen… Wat was het dan ook jammer dat we dit jaar niet iedereen hebben kunnen ontvangen tijdens onze trainingen en wedstrijden, door omstandigheden en beperkingen. Gelukkig hebben we enkelen van jullie wΓ©l weer mogen ontmoeten op de paddocks dit jaar en daar hopen we volgend jaar natuurlijk ook weer op!

Namens Road Racing Grunn, bedankt voor jullie steun!!! πŸ‘πŸ‘Œ

Gelukkig ook nog foto’s 😁