Hallo racevrienden!

Ik ben Jeroen en woon in het prachtige Zuiden van het land. Al vanaf mijn 14e ben ik gek op gemotoriseerde tweewielers, maar de ambitie om wegracer te worden is pas echt aangewakkerd toen ik op mijn 17e/18e serieus de MotoGP en WSBK begon te volgen. En een bezoekje had gebracht als Castrol VIP op Assen bij de WSBK in die tijd.
Toen ik op mijn 18e mijn motorrijbewijs haalde en mijn eerste groene racemotor bemachtigde, heb ik dan ook elke meter en minuut die ik reed besteed aan het “leren racen”, al was het op de openbare weg.

Al snel had ik door dat dit niet de meest handige manier was, en heb ik mijn eerste meters op Zolder gemaakt in 2010, waarna al snel een paar sessies Zandvoort volgden in datzelfde jaar.
Ik had de smaak te pakken! Maar helaas heeft het na 2010 nog 6 jaar moeten sluimeren tot ik in 2016 de kans weer kreeg om het op te pakken, en toen gingen we los!

Na heel wat vrij rijden dagen werd het steeds serieuzer, en in de winter van 2018 dan ook besloten dat het tijd was voor de volgende stap, mijn racelicentie! Deze zou ik in het voorjaar van 2019 gaan halen, om dat jaar nog te kunnen gaan racen, eindelijk!

Gevolgd door dit besluit kwam ik via een appgroep in contact met Joost en Robin, die ik tijdens de TOMS-cursus in 2019 voor de eerste keer ontmoette. Vanaf dat moment zijn we steeds meer naar elkaar toegegroeid, hebben we elkaar mooi het vuur aan de schenen gelegd in de competitie en elkaar aangestoken met ons enthousiasme voor de sport, om zo steeds verder te groeien tot waar we nu zijn!

 

Seizoen 2020

2020 had voor mij een helder doel, alle ZAC races rijden en kijken of ik in de top 10 zou kunnen eindigen in de NK ProSport 1000 cup. Na dat het seizoen door bekende omstandigheden later was gestart, bleek het een grote geweldige achtbaan te worden zodra we weer mochten. Waarbij er veel trainingsdagen gereden werden op verschillende banen waaronder Spa! En Zolder. En mijn eerste echte ervaring op Zandvoort tijdens een racedag.
Ook is het doel van alle ZAC races rijden gelukt, en hoe! Hoewel ik er dubbel tegenaan kijk door een zware crash in de kwalificatie van de laatste race, waardoor ik de kans voor de 3e plek in het kampioenschap aan me voorbij zag gaan ben ik toch zeer content het jaar aan het reflecteren.
Een 5e plek zonder de laatste 2 wedstrijden gereden te hebben is de top 10 doelstelling ruim gehaald! 😊 En niet minder belangrijk, op meerdere nieuwe banen gereden, veel mooie dingen mee mogen maken, en ondanks de moeizame seizoen start een top jaar gehad! En niet te vergeten, gevraagd mij bij te voegen bij team Road Racing Grunn! 😁

Seizoen 2021

2021 belooft weer een ambitieus jaar te worden, waar ik in de IDC een aantal races uit wil komen. En zo veel mogelijk tot alle races van de ZAC wil gaan rijden. Ook mijn eerste endurance staat op de planning, en zijn er plannen gemaakt om 2 dagen op de GP baan van Le Mans te gaan rijden! Gaaf!
Concreet dan even… top 5 ZAC NK Prosport 1000 cup, in de 49ers (of lager👏) op assen, top 10 in de IDC races rijden en vooral zo veel mogelijk race ervaring opdoen om te kunnen blijven groeien 😁

Kortom, weer genoeg om naar uit te kijken in 2021!